Direktlänk till inlägg 10 november 2012

Matte är så påhittig...

Av kimsdogblogg - 10 november 2012 14:41

 ... men jag är inte als så säker på, att jag tycker att det är så bra.


 

Hon har fortfarande ont i axlarna sen Simson och jag levde rövare på Gotland. För att slippa att fresta på axlarna i onödan, har hon köpt ett bälte, som hon sätter fast kopplet i när vi går ut. Särskilt när vi tar med Frasse, så har hon det på sig. Frasse är ju också ganska pigg på att rycka i kopplet.


 

Men inte nog med det, när jag är som allra piggast, sätter hon på mig en nosgrimma. Om nosgrimmar tycker jag inte! Som väl är, tar hon bara på den ibland, när vi går längs vägen t.ex Jag är lite pigg på bilar, som kör fort . Eller när sistnämnda Frasse och jag har roligt. Man kan ju inte vara perfekt.


Annars brukar hon minsann skryta med att jag är så duktig, men det där med nosgrimma är i alla fall lite fusk, om jag får uttala mig.



 
 
Ludde

Ludde

10 november 2012 23:33

Den där grymma grimman ser inte för kul ut! Visserligen har jag fått omkull både matten och hussen ibland men SÅ tarvliga har dom inte varit. Bilar är jag inte särskilt pigg på men ibland blir jag lite ilsken på andra hundar vi möter som mopsar sig och då kan det bli ett ryck. Hussen säger att JAG mopsar mig, men det är bara elakt förtal... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

 
Ingen bild

gunibirgit.blogspor.com

11 november 2012 11:05

Hej, kul o läsa din blogg, var köper man en nosgrimma? Har också en som är lite för pigg på bilar som kör fort.Hur gör ni i det fallet mer än sätter på en sådan?
Ha en skön söndag!
Gunilla och "Madicken".

kimsdogblogg

11 november 2012 22:32

Man får vara lite försiktigt med nosgrimman, så man inte gör illa hunden och så får man hänga med hela tiden, för hunden kanske får för sig att försöka ta av sig den. Sen ska man nog inte ha den hela tiden, utan även lära honom att gå i vanligt koppel.
Nosgrimma kan man köpa i en vanlig djuraffär med hundprylar. Annars kan man beställa på Internet, där brukar det dessutom vara billigare.
Vi brukar ibland, som i dag faktiskt, ställa oss alldeles intill en väg eller en korsning med mycket trafik. Först kan Kim vara ganska störig av alla bilar som far fram och tillbaka; men om vi står kvar några minuter, brukar han coola ner sig helt och inte bry sig. Jag har märkt att han blir med benägen att störa sig på framrusande bilar, när det är blött på vägen - kanske blir det nåt mera swischande ljud då.

 
Marketta

Marketta

14 november 2012 23:59

Här har vi tur att vi slipper nosgrimma. Men en tävlingskompis måste ha det för att han är lite grinig på en del hundar, och matte känner sig säkrare när nosgrimman är på. Men den försöker han ta av, gnider nosen mot allt han kommer åt :)

http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kimsdogblogg - 1 september 2015 11:06

Sommaren har bjudit på massor av sol och bad. Fram för allt gillar jag det senare. Två trevliga tonårstjejer har lekt med mig. Inte alls så dumt faktiskt.   Jag låter bilderna berätta.             ...

Av kimsdogblogg - 28 augusti 2015 08:20

  Matte och jag har haft semester från bloggen, men nu ska vi väl börja så sakta igen.       Jag har som vanligt försökt hålla mig i form med simning samt smidighet- kondition och styrketräning och är nu i en lysande form.     Det ä...

Av kimsdogblogg - 25 juli 2015 07:58


Jag är mest ute nu undersommaren, så det finns inte så mycket tid att blogga.     Just nu är Simson här och hälsar på. ...

Av kimsdogblogg - 6 juli 2015 09:40

Vid mitt senaste besök på fastlandet hälsade vi på hos Simson.     Här ser ni hur han transporterar sig.     Lyxigt eller hur. Vi andra får minsann gå på egna ben. ...

Av kimsdogblogg - 18 juni 2015 08:15


Matte är en sån där, som gillar hästar. Egentligen vill jag ju vara den ende, men man kan inte få allt och jag är anpassningsbar. Så då får jag väl också gilla hästar. Jag brukar strosa runt i stallet, när hon borstar på dem. Ibland går jag in bland ...

Ovido - Quiz & Flashcards